Det rullar på motigt som vanligt

Gina är halt igen what!? hon var ju under igångsättning.... Jag visste det! att det är inte nån jävla inflammation eller överanstängning. Jag vet /tror det är något annat. Aja det blir ATG igen då. Så nu kan dom leta efter något annat än inflammationen. Annars ska jag uppsöka en annan veterinär som jag blev rekommenderad, En hollänsk veterinär som kommer hit i bland, han hittar alltid felet som dom svenska veterinärerna inte hittar. Låter jätte bra!

Den här veckan bockade Baronese av mig, inge kul! Vi tappat förtroende för varandra. Det är inte kul att falla ner från 180 mnkh. Som tur i oturen var att jag inte gjorde mig illa utan bara pysikskt. 

Patron öm i ryggen!?!.. fattar inte.. Måste vara fel på den utprovade sadel som han har nu. Han inte gått hårt de senaste veckorna, bara motions ridning i skogen. Liniment har ínte hjälpt, inte täcke heller. så det bär av att kalla hit en veterinär för att undersöka SUCK ALLTID NÅGOT...´Vi skulle iväg och tävla sista 90 för i år idag men fick stryka mig.

Ponnyerna rivit sitt stall igår... suck ena sprang liksom genom väggen. Ja bara så där. Idag får vi bygga om.

Jacky är fortf under igångsättningen, Rids mest av Julia och Emma.


Jag tycker inte hästar är kul längre... Jag som ger en massa tid, pengar och ork så får jag bara skit hela tiden..


baronese


Kommentarer
Postat av: JuliaLc

Men du, ge inte upp, vet ju att du JÄMT o ständigt har otur jag tkr själv synd om dig! men du är ju så himla duktig!! så jag tkr inte att du ska ge upp....

sen kan jag inte fatta hur grymt mkt otur du vekligen har det är helt sjukt, men jag finns ju här och kan hjälpa dig, tråkigt det där med baronese oxå,såg rätt läskigt ut :S Säg till om du vill ha hjälp med något!! Kram

2010-10-17 @ 11:28:54
Postat av: Josefine.N

Så tråkig med otur hela tiden! :( Jag har också ramlat av min häst i måndags för han blev skrämd av nåt. Föll ur sadeln och han råkade trampade på min arm. Muskelfäste på under arm är skadad och arm är helt svullen:/ Doktor sa att jag hade mkt tur eftersom om han hade trampat på armbåge ben så hade det sannolikt varit en kross skada. Och sen vet jag att det ibland inte är kul att ha hästar. Jag hade en del otur med magic. Men nån gång försvinner otur, det måste det göra. Och där stall min häst står i har tre hästar dött på bara halvår, det är läskig tycker jag.



Kram!

2010-10-17 @ 11:34:50
Postat av: Anonym

Varför kan du inte låta en annan ryttare som är bestämd och va lite hårdare? Som de kan "bestämma över" hästen och rider tuffare. Parton, den kan bli nog en dressyrhäst eller skogmulle. Jag läste bloggen och han verkar inte klara hårda träningar tex hoppningen och kanske även dressyr.

2010-10-18 @ 15:29:25
Postat av: Jenny

Julia och Josefine: Tack ni e snälla =)

Josefine; oj, det var ju bra att du klarade dig, inge kul ju att få ont. Då måste hon i ditt stall haft mer otur iaf....



Till vem är du?; Jo, har funderat på det men det är nog inte det som är problemet.. man kan inte rida bestämd eller hård när en häst som är bakskygg och rädd? Som Baronese är det, resp väldig känlsig mun hon for bara iväg, liksom blivit skrämd. (black out)det gick ej stoppa.. Det var inte något bus eller istadig som hon gjorde.



Ja vi får se med Patron, hur jag gör med honom. Dressyren håller vi med på så småningom snart ut och tävla så vi får se om han ens håller..

2010-10-18 @ 19:08:55
Postat av: Cri

Åh, börjar du tröttna? Det förstår jag när det inte är rolig när hästarna blir halta, sjuka osv..

Det kostar massor med veterinärer.. Men har du funderat på att föda upp hästar? Rida in åt andra?

2010-10-31 @ 23:03:19
Postat av: Jenny

Jo det gör jag just nu, ska jag erkänna...samtidigt vill jag inte bara ge upp än..



Avel, det ska jag börja med småningom, föda upp hästar i liten skala. Ska nog betäcka Jacky till vår =) nu gäller det att plugga på om Hingstar som finns nu därute. Jag kan bara gamla från 90 talet, flesta är döda nu =)



Rider in åt andra gör jag redan lite nu. Har tre på G. En Varav av dom är en D-ponny Tommy som står hos mig nu. Han är inte lätt, han.



2010-11-01 @ 08:41:35
Postat av: Annika

Stackars dig. Du är duktig som kämpar på!!! Jag saknar dig

2010-11-17 @ 18:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0