ÖrstaKulle meeting 30apr-2maj


Jacky 110, första dagen på Örsta. Ett stopp fick jag annars kom vi runt hela banan fint. Jacky´s förra ägare var där också och kom fram till mig när jag hade hoppat och sa jag red jätte bra på henne och gjorde fin anridning till det hindret hon stannade på. Jacky som var fjollig, och sa att Jacky behöver mycket ben av mig. Hon tyckte att jag hade bra sporrar och måste vara bestämd. Det kändes skönt att hon stödde mig.


Gina kändes ganska bra men började bli märrig, hon brukar vara grinig runt om våren. klass 110 med ett pet.

Jacky gick jävla bra och toppen på lördagen. Ett pet på sista hindret i grunden. Hon tappade ena frambenen.... Jag är så nöjd, att jag red henne mycket bättre nu. Så jag strök henne för söndagen 115 klassen eftersom hon gick så fint.

Gina var en katastrof på lördagen, när vi skulle rida vår andra 120. Det gick inte rida henne på framhoppningen.. hon studsade och stegrade. Bråkade som tusan. En som red förbi mig och frågade om det var ett sto? Så svarade Britt ja och log, hon var där och hjälpte mig på framhoppningen med bägge hästarna. snällt! Hann bara hoppa nån 90 cm innan domaren ropade att jag skulle starta.. Det kommer aldrig gå hon hade kanppt bra galopp eller var snäll. Utan bara var en jävla bitch. Men nej hon flög ändå ganska bra runt med tre pet. Britt tyckte att hon hoppade fint ändå och jag lyckades rida henne bra trots vad som hände på framhoppningen.
fortsättning följer...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0