Yester Lamborgina ("Gina")

1999
Fullblod
Yester lamberth xx
Dzulia xx

ca 165
Sto
Fux
Jag har tagit henne upp till 120 ev snart debut 130
Stor häst
Jenny G
Ann Bathlen
Hemma hos mig


Hästen med noll talang och har inte precis världens bästa hoppteknik.  Ändå gör hon det trots hon inte är ämnad som en hopphäst.. En galopp stam.

Vi klättrar uppåt. Jag som först trodde att hon aldrig skulle klara 120 pga hennes förutsättningar. Det är inte många som trott det.Men där visade det att vi hade helt fel hon kom till 120 hinder, upp till 135 på tränngar t.o.m på enstaka 145.  Ska vi säga att den här hästen  verkligen har en hel portion med mod?

"En häst med ett stort hjärta som vill hjälpa sin lilla ryttare att nå sina drömmar.." Det är nog för att jag fortfarande tror på henne.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0