Träning för Britt

Tog Jacky idag, Hon gick supersuper bra! Jag är väldigt glad och nöjd med dagens pass.

Vi värmde upp med att rida i fyrkant alltså inte böja i hörnet som "vanligt" och vi skulle ha dubbelfattning med tyglarna. Där svarade Jacky bra. Hon var skit pigg idag. Därefter travade vi lite över cavaletti bommar. Många hästarna på lektionen var uppspelta och hoppade istället eller tog galopp. Ajaj.. Jakcy blev också nervös av det när hon hörde hur andra slog sig i.. så hon gjorde likadant som dom på första.. Men när Britt sa åt mig att stanna 5 meter innan och efter... Då gick det mycket bättre.

Sen fick vi hoppa lite. Där bland fanns det vattenmatta, oxern med vita plnakor, ett rättuppstående med röda koner, flesta var serie linjer, som vi fick träna att rida i x antal galoppsprång.
Jacky stannade inte enda gång!!! Det är inte samma häst, jag kan inte tro det men det var bara en så skön känsla jag fick idag att hon kan gå bra!
Kanske beror det på att jag har just hittat knepet att rida mer bakåt med sätet. Vi får se framöver om det är det eller bara så att Jacky verkligen har sina dagar. Jag hoppade bara lätta höjder idag som 70-90 cm. Det räckte sen för Jacky medan andra hoppade mer. På tanke att Vi inte hoppat på 4 månader..





Kommentarer
Postat av: Matilda

en fin häst! :) syns imorgon! kram

2010-03-31 @ 20:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0