Jag har tappat mig lite jag vet... men är bara så trött och mörbultad av flygturen.

16/8-10

Hästarna kändes spralliga, kanske pga lite blåsväder?

Gina och Patron fick lugnt pass enbart i skritt, Baronese blev longerad för jag var lite skärrad efter flygturen av Goldie när jag skulle rida ut. Hade Gina med som sällskap. 

Fåren började springa framför Goldie och så ballade hon ut rejält och blev en rena rama rodeo hästen! Satt faktiskt kvar i några sekunder men det blev bara alltför svårt. Till slut flög jag av och fick en riktig smäll. Och en hagstolpe på ryggen.

Då belv det ridbanan istället för uteritt som jag hade planerat.



17/8-10

Gina; ute skrittpass
Goldie; ridbanan, styr övningar.
Baronese; Ridbanan, lätt kravlöst ridning alltså några varv av skritt, trav resp galopp plus lite volter. Mycket bra!
Men hon skakar mycket med huvudet. Funderar på om det är tand ont eller bara flugor? Veterinären kommer ju på torsdag.
Patron; hoppträning i Hagaby. Gick dåligt igen..... Han motarbetade hela tiden och gick slowmotion. Jovisst han hoppade allting, inget fel med hans hoppande men han piggnade lite till slutet men han var ändå långsam i sig. Jag var helt slut efter ridpasset. Det kändes som jag sprungit 5 km otränad.



18/8-10

Patron och Gina fick lugnt pass igen. ca 40 mins skritt.
Baronese, lätt ridning på banan.
Goldie fick vila eftersom jag hade lite ärende att göra.

Jacky är JÄTTE HALT även i skritt.. SUCK helvete. Ja veterinören kommer imorgon.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0