Vilken fullfart helg jag hade..

Det började med en utgång på fredags kvällen, väldigt skoj. Jag sov bara två timmar sen var det tävlingsdags i Askersund  meeting reg.tävling åkte dit med bägge flickorna. Jag var inte så farligt trött men trötthet small till senare på eftermiddagen...så att jag slocknade i soffan redan vid sju snåret.

Jacky gick rätt bra 1 m klassen med ett stopp.. en jävla harley davidsson knall organge rättuppstående. Jag hade faktiskt kunnat driva på lite mer med sätet. Men var nöjd med tanke hur det gick de senaste gångerna..
Gina gick också bra 110 klassen, vi tappade galoppen och rytmen precis vid starten för hon hoppade till när hon såg solfläckar som solen skiner rakt genom ridhusets fönster.. sen var det svårt att få tillbaka henne. Men hon gick ganska bra ändå andä tills de sista hinderna rev hon. (2 nedslag)

På söndagen var vi i askersund igen... wow kan inte tro att flickorna är mina, de gick fantasikt bra!

Jacky var felfri 110 klassen ända tills sista hinder i omhoppningen där ramlade en jävla bom.. jag red ganska fort så.. skulle kanske kunnat korta henne mer. Jag litade för mycket på henne att hon inte rev.. kom på 7e. Jäkla nära till placering. Jätte nöjd!! Hon kom ju iaf över allt.. det var ju det jag är skit glad för.

Med Gina debuterar jag 120.. Den här hästen är bara för otroligt! Jag gråter av gläjde att hon.. ja den hästen är speciell. Hon klararade hela banan med glans tills vi kraschade in sista hinder som var en kombination... där blev hon lite rädd och blev osäker... då gick vi ut. 
Jag var mycket nöjd med hur hon kämpade genom hela banan, hon har aldrig tränat på den här höjden på en hel bana förut. Det var också väldigt tekniska svårigheter. Vi var nära missa den första kombinationen(4e) oxern kom först sen rättuppstående. Vilket att hästarna hoppar in stort sen blir det kort till B hindret. Det var en jätte oxer innan kombinationen och sen skulle man ha rätt antal galopp in till kombination på svängd väg... det var 27 eller 28 m, kommer inte ihåg nu. 
Många stannade där...Gina lyckades precis med dålig språng men klarade det. sen var det likadan väg teknik där med de sista kombinationen som vi missade. Det var nog därför hon blev osäker om hon klarade det igen och självklart missade jag okså med att korta upp henne innan efter en jätte oxern (9e) 
Om vi inte hade krashat in hade vi klarat hela banan med bara ett enda nedslag.. fattar ni inte??! Hon är för fan otroligt att vara hon, den sura märren och hennes förutsättningar =)

Nu blir det nog tävlingspaus tills sässongen är igång i vår.

svejs





  


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så roligt att det gick så bra!Hoppas du får en bra säsong nästa år. Puss

2009-10-18 @ 19:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0