inget speciellt bara lite hästeri som vanligt

Nu har jag börjat rida mer ordentlig på Jacky efter all Vinters slöhet, och det blir alltmer lättare att rida när snön smälter bort jippie jag är trött på snö och vill att det ska bli vår nu! Försöker alltid att använda lågsäsongen till att sätta ordentlig kondition och träningar i hästarna. Men det är inte så lätt när det varit isigt och jag har ju inte riktigt lämpligt avstånd till ridhuset och att köra ensam med fyra hästar på kvällen blir bökigt när som jag har heltids arbete.

Vore väldigt skönt att kunna åka till Sunshine Tour nu och bara rida, tävla och slöa i sköna värmen och torra dagar! är avundsjuk på dom som har möjlighet att åka till Sunshine Tour och tävla i flera veckor men jag förstår inte hur ekonomi skulle gå ihop alltså resekostnad, tävlingskostnader osv...och allt annat här hemma skulle gå ihop.  Får bli någon annan gång om något år..när jag har lite mera pengar och hästar.   

Det går bara bättre och bättre med Jacky nu när jag lär mig mer mer om hur hon funkar. I början var hon som Ubåt och måste titta på allt annat än att fokusera på arbetet.
Hon är faktiskt tittigt av sig farmför allt med läskiga hinder men Hon hoppar om man rider henne på rätt sätt vilket jag inte riktig ännu hittat den knappen. det kommer nog...
Men hon är en häst som vägrar på ett "vänligt sätt" så att jag inte  ramlar rakt över hindret. Tycker inte alls om när hästar som visar att de är så villliga och galoppera stort mot hindret och jag är säker på att den ska hoppa så plötslig tvärnitar den, det har jag varit med om det många gånger så att det slutade med att jag blev väldigt osäker när jag styrde mot hinder och det ledde till "katastrof", Ska man hoppa större klasser, så måste man ju känna ett bra förtroende mellan hästen och ryttare. Då kan de utveckla tillsammans. 

Jag längtar nu efter att få kliva upp på Jacky och Gina igen och debutera större klasser tillsammans med dom framöver! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0