My love är bra igen!

Nu känner jag mig jätte lättad, nu äntligen har jag alla mina fyra hästar friska resp frisk förklarade. Snälla låt det hållas nu.. Vill verkligen att de ska vara friska och må bra!

Var på återbesök med Gina hos ATG idag.. Hon gick fint idag och friskförklardes snabbt.. Veterinären såg direkt att Gina är framtung, hon vill gärna gå "fel". Han tipsade mig att rida henne med längre uppvärmning som tex skritt 30 min innan arbete. Eftersom det finns inget förebyggande för hennes svaga hasor... det är därför hon inte vill snabbt in med baken under sig... Kanske senare kan hon få kortison i hasorna men han tyckte jag skulle testa 30minuters uppvärmingen först.

Den här veckan har jag varvat ned hästarna lite pga de ska vila till helgen när jag är i skåne och hälsar på.

Det gick bra med Jacky i fredags när jag red dressyr för Britt. Vi fokuserade på att få henne gå i låga former och volt övningar - olika sätt att rida i volt och sen blev det skänkelviknings övningar. Brabra!


Fan vad trött och sur jag blev när Vinter kom tillbaka, så försvann mitt vårhumör.. Jävla irriterande när väder växlar från extrem kyla till riktig vår värme och igen hemska kylan..... vädergudarna Smält snö nu, tack.


Svejs&Puss!




.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så roligt att hästarna är bra igen och det flyter på för Dig. Jag har precis gjort gulasch-soppa som vi ska äta imorgon när Du kommer hit. Sen äter vi lite varma baugetter till och dricker lite rött vin. Puss!

2009-03-25 @ 20:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0