stökigt bröligt bökigt överallt här nu..

Reg hopptävling 1/3

OBS! OBS! Regional hopptävling för hästar 1/3 -09 är STÄNGD FÖR ANMÄLNINGAR

Publicerad: 2009-02-16

vad ii!!?? Faanfan

Jag som längtat och skulle anmäla mig idag så såg jag att den är stängd! Vad besviken jag är nu..
Det skulle blivit vårt första start av vår tävlingssäsong 09, och att tävla i Kumla ridklubb får jag alltid så bra stämming och banan byggs ofta av Britt, vilket det brukar bli skojigt och bra bana.


 ur bildarkivet, askersund. I love this picture!

Jag väntade med att anmäla mig tills idag eftersom Gina kändes konstig och förmodligen är halt bak, fick tid på ATG i måndags men så ringde jävla jobbet och bad oss att sanda i stan. Då fick vi avboka.. Det skulle vara mycket enkelt om jag fick veta om hon var halt eller inte så anmäler jag bara Jacky annars skulle jag anmäla båda.. Därför är jag  ute i sista minuten menmen IMORGON skulle det vara sista dan att anmäla... och den är redan stängd!

Vad sur jag är... fick ialla fall ny tid på Torsdag hos ATG. Hoppas det är inget bara nåt som Gina surar för med isigt ute. 

Med Patron var vi i Strömholm i Torsdags, Han är frisk fram som var problemet hela tiden, han är hel säger veterinären. Där kändes det som en liten sten föll ned från min axeln..Men han var lite halt bak. NY skada tänkte jag!?
 
Alltid nåt med Patron..han har verkligen ingen skyddsänglar....väldigt synd om honom. Och mig! 

Jag upptäckte faktisk dagen före vi skulle till strömholm att hans bak ben var svullen.. han stukade visst i hagen.
Veterinären sa att jag fick börja sätta igång honom om 2 veckor FÖRSIKTIGT, det blir en lång process. Om ca 50 veckor får jag typ rida honom ganska som vanligt.
Aja ja. Vågar jag rida honom? börja om igen med allting, och sen bryts det ned igen som det alltid gjort? För att slippa såna bekymmer har jag bestämt att be Britt hjälpa mig med uppbyggnad av honom så "att jag inte kan göra fel"  även om det var mitt fel hela tiden förut eller inte så nu kan jag inte skylla på mig längre eftersom det var ändå någon duktig som var med och se den här nya utvecklingen. 

Patron förblir en mysterium........





Kommentarer
Postat av: jennifer

hoppas det ordnar sig med patron. ja d låter som en bra ide du ber britt om hjälp.. hoppas gina blir okej snart.. ta han om dig o dina djur

2009-02-17 @ 21:31:57
URL: http://metrobloggen.se/sveannifer
Postat av: Jenny

ja det hoppas jag verkligen med... Kram

2009-02-19 @ 21:11:31
Postat av: Mamma

Ja, du måste väl bestämma om Du ska behålla honom eller inte. Inte roligt med två hästar som inte är helt bra. Det blir både dyrt och tungt för Dig.

Puss, jag håller tummarna för Dig att turen snart ska vända.

2009-02-22 @ 16:20:52
Postat av: Jenny

mamma, ja men det är inte lätt att sälja en skadad häst eller?



Ja gör det, jag behöver verkligen det



Puss

2009-02-22 @ 20:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0