Aha ja som vanligt... mycket att göra!

Vetvetvet jag är skitdålig på att blogga.. det är bara så tidskrävande att starta datorn, koppla upp på internet, gå in på blogg,se och skriva....just nu under min livssituation som jag har nu.. den är överkokad och energi uppslukande.

Jag har verkligen för många bollar i luften så att snart jag måste börja plocka ned dem innan de flyger iväg,
Jobbar ju heltid sen efter fixar jag ju tre hästar plus det är kaos med huset, nej jag överdriver nu.. Vi har ju rivit bort köket och väntar på nya ska komma. Skulle ni klarat utan ett kök i över en månad??
Det har jag gjort nu.. förhoppningvis står det nya köket klart inom två veckor.. max! orkar inte längre att laga mat på golvet och diska på toaletten.. inget för er med "baciell" skräck.

Jag har också något i kikaren men berättar inte för er ännu =) förän det är skett för man ska inte hoppas för mycket.

Tränar som vanligt för Britt, hoppning och på måndagar har vi privat lektion, det är skitskönt att hon kan ha privat lektioner eftersom då kan hon ge all sin tid till mig under den timmen. Måndags tränade vi på att rida Gina rak på volt usch inte lätt när hon tycker det är jobbig och är sned av sig.. Men bra övning var det ialla fall.
Sen har jag "bara" kört till ridhuset nära oss och trimmat på. Det är nästan alltid tomt där, it is great!
Det passar jag på nu när kalla dagar är här så sitter jag och de flesta ryttaren inne och trimma inför kommande tävlingssäsong..

Just nu är det bara mina hästar och en (trogen vän) som hyr in hos mig i mitt stall, Jag kommer enbart hyra ut till folk som jag har nys på.. Inte vem som helst får komma hit som ni flesta vet att det finns verkligen många många skumma människor i hästvärlden och utav min erfarenhet. Nån dag kommer jag ha alla mina hästar  fullt i mitt stall med 7 boxar... å vilken dröm att ha fina unghästar och tävlingshästar i min stall som är bara mina.. Du, grannen M och AL har och får alltid plats här =)

Tomas har också fixat lösdrift, snygg och perfetk! som egentligen används nu bara till hans tre får... som han tjatat som tusan om! nejnejnej jag vill inte ha! men han måste också få någon leksak på gården, jag har ju min leksaker här.

ur bildarkivet

svejs, Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hittade hit av ett slump eller var det Christina som gav mig urlen? Det är kul att läsa om din träning med dina hästar, jag jobbade på din gamla skola för jätte länge sedan och hade till och med praktiserat hos din pappa på posten när jag gick på skolan (samma som din gamla skola). Jag kommer ihåg dig när du var elev på skolan och jag kommer också ihåg att din mamma pratade mycket om dig och Merlin när vi hade våra fikaraster. Nu har jag 2 hästar som är av olika raser, jag bloggar ibland om dem och hur jag sliter mellan en varmblods (fd travare) och en islandshästs värld. Två helt olika individer och olika förutsättningarna. Usch vad jag "babblar".. Återigen, det är kul att läsa om en döv ryttare som vill bli mer än en hobbyryttare. Lycka till!

2008-11-08 @ 11:27:57
URL: http://familjengranstrom.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej! vad roligt att du hittat min blogg, Ja jag känner till Christina Krol förmodligen har hon "länkat" dig bloggen. Min ponnytiden tog slut för några år sen så nu siktar jag långt med de tre stora! Men Merlin har jag kvar =) ..här på gården.



Jenny

2008-11-14 @ 19:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0