Markarbete..

Jag arbetade med hästarna med markarbete i söndags, gick faktiskt mycket bra och de kändes väldig fina när de fått vila lite.
Med Patron tog vi vårt höjd rekord med 105 cm oxer. Är mycket försiktigt med honom pga hans skada. Är rädd att de skall komma tillbaka därför bygger jag upp honom långsamt och försiktigt. I hans ålder hoppar hästarna 120 klasser nu denna här året ungefär. Jag ska försöka komma ikapp och kanske söka deltaage bevis till breeders Trophy. För att kvala dit krävs det 3 felfria 1,20 rundor. (i hoppning gren) Eller jag ska försöka inrikta oss till fälttävlan.. Få se hur han känns.

Vad är breeders Trophy undrar ni säkert som ni inte vet vad det är? Ska försöka kortfatta det, det är en unghäst "bedömnings tävling" I olika åldersgrupper, där man samlar och visar upp sina unghästar från hela Sverige som de har kvalat dit i resp olika klass och grener. Mer info på Swedehorse.com

Och sen med "Gina" hoppade vi 1,15-1.20 med hjälp av bommar innan hon kändes fint. Men jag ska i alla fall börja med tävla med henne 1m klasser trots hon tävlat upp 110. Jag vill lära känna henne mer först innan vi ger oss på högre klasserna.  

Och vi har anmält oss till en tävling på Söndag Lokaltävling.
Patron 90 cm klass
Gina 90 och 1m klass

Därefter blir det nog lugn månad tills maj, där kommer det flera tävlingar som jag tänkt anmäla oss till. 

Ja hoppas det går bra!

skit förbaskat snö! Vaknade imorse och såg att det var vitt överallt där ute- ånej...trött på det nu.. vill ha vår nu,  tack!¨

Peter Eriksson m Cardento

Världsrekordet i höjdhoppning ligger på 2,47 meter. Den 5 februari 1949, på en officiell internationell hopptävling i Vina Del Mar i Chile, hoppade kapten Alberto Larraguibel Morales, med Huaso ex- Faithfull, 2,47meter.
Globenrekordet ligger på 2,38 meter. Rekordinnehavare är Jaroslav Rybakov, Ryssland och han klarade den höjden 2005.
Svenskt rekord är 2,15 meter satt av Niclas Parmler och Quidos på Flyinge 2005. Peter Eriksson och James Bond var tidigare rekordinnehavare med 2,10 meter från 1998.


Ridsport.se


Svejs
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0