Skråmsta civila ryttare Regional 080823

Hurra jag är rätt nöjd för dagens runda 110, vårt bästa resultat hittills. Vi rev bara ett hinder, Gina kändes utmärkt idag trots att hon var lite mopsigt idag som hon ibland är- som idag skuttade hon ibland vid kurvorna..det är bara lätta fram handen så går  hon framåt som tåget . Hon lyssnade bra på broms och gas- toppen!

Vi fick också tidsfel, det fick väldigt många ryttare även i andra klasser eftersom det var blött idag på gräset.
Då tog jag lugnt och red "längsta väg man kunde". Under  de korta tiden jag var där så hann två ryttare falla av hästen.. usch. En häst plötsligt halkade vid kurvan och föll på ryttaren som råkade hamna först under hästen- hon klarade sig undan med lindriga skador.

Hade Pelhambett idag på Gina, det är andra ggr  jag rider på pelham m Gina. Har bara provat endast en gång innan. Hon gick mkt bra faktiskt bättre än vad jag trodde hon skulle göra.. Men jag ska förmodligen sträva efter ett svagare än Pelham. Nåt bett med "styrka" som ligger mellan D-bett till Pelham...något tips? så kommentera gärna. I vanliga fall rider jag rakt gummi , vanligt 2-delat bett eller D-bett beroende på vad vi gör.

Jag ska testa att göra så här att ha enbart pelham på tävlingar nu än så länge och se om jag hittar ngt annat sen.
Gillar faktiskt inte ha skarpa bett- pga av mina erfanheter trots det funkar på många dagens hästar som  jag träffat eller hört av ryttarna.  
Jag ligger liksom mittemellan- jag skulle säga nu det beror helt på hästen..
men det kan kanske vara försent när man testat ett av skarpa bettet då har hästen redan vänjt sig och vips där hamnar man i en ond cirkeln?

Betsla upp hästen eller inte?

Svejs



Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu har jag läst om Din tävling i helgen. Kul att det gick bra! Fotograferade ni inte denna gång? Puss

2008-08-25 @ 16:19:29
Postat av: Jenny

Jo det gick bra på lördagen men inte söndagen.

Bilderna från söndag tävlingen kommer...

2008-08-25 @ 18:02:48
Postat av: Jenny

Och bilderna från lördags kom aldrig därför att Tomas glömde kamera i bilen =(

2008-08-25 @ 18:06:06
Postat av: Sara.K

Hej. Jag vill bara säga att jag använder rakstångbett med vanlig ring på min häst. men vi använder bara endast när vi hoppträna o hopptävla. Det funka jätte bra. Mvh Sara

2008-09-07 @ 11:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0