Helgens.. och idag.

Kondis tränade Gina lördags, gick så där hon var märrig och försökte hela tiden göra på sitt eget sätt. Hon är ganska sned av sig. Vill säga att hon inte är riktigt rakriktad. Det håller jag jämt på med nu att jämna till henne. Det tar tid det. Få se vad Britt säger på Måndag när vi ska ha dressyr lektion. Funderar vilken bett Gina ska ha, jag håller på att leta det rätta till henne fast jag vet att många hästar tycker om att turas om till olika men jag känner att Jag inte hittat den Gina tycker bäst om..

Vill alltid försöka sträva åt det snällaste bett..inte åt det skarpa bett hållet. D- ring bett med koppar rullar har funkat bäst hitills, men jag tror det finns nåt som passar bättre. 3 delat blev för rörligt för henne och rak bett eller m gummi blev hon stark. Tänker inte sitta och dra, slita. Hon är stark men mycket känslig i munnen, är väldigt mjuk att rida. Ajja får testa ett nytt bett nån dag.. Patron fick bli ledd på promenad med Merlin i skogen. De tyckte det var skönt. Eftersom Patron fick ett riktigt dressyr pass i Fredags. Fick privat lektion av Britt. Hon ringde samma dag och frågade om jag ville rida för henne, så tackade jag ja. Det blev en bra lektion. Patron jobbade mkt bra, vi fokuserade på att få honom rund, energisk och framåt. För han lyssnar inte på gasen nu förtiden. Liksom Lat. Britt tykcte jag skulle testa graman, så gjorde vi det igår med hennes tillsyn. Det funkade bra så jag kan lätt fokusera på gas och få honom att inte smita från arbetet, som han ofta gärna gör. Sen har jag städat lite i stallet, bort med allt grejer och halm då kan vi tvätta stallet med högtryck, tror ska göra det nån dag snart när tiden tillåter. 

Idag kom hovslagare Janne kl nio till mig. Tack o lov lite extra sovmorgon har jag haft =)  Janne är min nya hovslagare. Han verkar vara mkt bra, det är andra ggr han kom och jag börjar "lära känna" honom.

Och idag även har ridit en privat lektion för Britt, med GIna. Gick superbra. Vi tränade mest på tempo övergångarna, volter.

Imorgon och på ons kommer jag att hoppträna med båda hästarna.. vad fullt upp det blev denna här veckan.

Sov gott! ska upp kl 06 som vanligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0