Skrivet av mig

Arkivgatans kung

 

Du kom till oss själv

Vi tog hand om dig

Du var alltid med oss

Vi tittade alltid ut efter dig

Släppte alltid ut dig vid gryningen

Du fick mat varje gång du kom in

Du var alltid hungrig

Du var alltid vacker

Sprudlande röda

 gröna ögon lyste

 


Du följde alltid med till gränsen

Du mötte alltid mig vid gränsen

Du kom springande

Din mage gungade

 

Ingen mer ute på gatan

Ingen mer sittande på bilen

Ingen mer kelande

Ingen mer möter mig

Ingen mer whiskas

 


Din sista liv av nio tog slut

Helt oväntat

Ljuset slocknade

 


Du är min ängel nu, Arkivgatans kungen

 

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Susanne Grahn

Jättefin dikt du har skrivit om Zorba!
Från Din Mamma

2007-09-19 @ 18:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0