Sälja en del av mitt hjärta eller inte?

image63
Jacqui & Merlin

image64
Jacqui & Merlin 2plac LB

image65
Jacqueline & Merlin

Jag kan inte bestämma mig om jag ska sälja honom, han och jag har liksom växt upp och hade skoj tillsammans och nu ska han "försvinna" ur mitt liv".. Så det är svårt för mig.

Han är bara en B-ponny, vilket då många ryttare växer ur honom hela tiden och då blir han såld flera gånger. Det gillar jag inte. Det är inte många ryttare som kan rida honom heller då blir det svårt att hitta den som är liten och kan rida honom.
Jag får också pengar för honom för att köpa en stor häst som jag kan utveckla själv med och tävla.

Men samtídigt har jag en tanke att han har det ju bra hos mig och blir tränad på seriöst sätt.
Jag som är ändå "dvärg" så jag kan rida honom men då blir det inte kul för honom att inte kunna visa upp sig på tävlingsbanorna för att jag är för gammal att tävla med honom. 

Vi vet att det "spelar ingen roll" för hästar om de ska ut och tävla eller inte, de vill bara ha det bra.. det är bara vi människorna som tänker så.


En svår beslut.

kom gärna med era synpunkter...



Kommentarer
Postat av: Cri

Ja, jag förstår dig..
Varför inte annonsera, det finns säkert någon liten tuff tjej som bor i Örebro kan pendla till dig o du undervisar. Så Merlin kan stå kvar i din stall!

2007-10-19 @ 09:32:33
URL: http://www.wazin.se
Postat av: Martina

Jenny, jag förstår dig! Det är alltid svårt o skilja sig från sin första ponny. Det finns nog duktiga ryttare i örebro, kolla upp m ridskolan med tränare om de känner till nån duktig liten tjej som var tuff.. jag såg en tjej där som var riktig tuff och samt var hon så jätteliten.. mycket skicklig! kolla runt o annonsera, det är DU som bestämmer vem Merlin får vara hos..puss!

2007-10-21 @ 13:42:29
Postat av: Anonym

hyr ut på foder? med ett krav att han ska stå kvar i stallet?

2007-10-23 @ 23:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0