Merlin

Min Bäste läromästare

3plac i galopptävling Täby. Jacqueline F, hans fodervärdryttaren

 

Ja historien om Mig och Merre är lång..

Jag har i alla fall haft honom nu i 8 år, kan inte tro det själv menmen nu är det så. 
Jag fick honom som en födelsepresent av mina föräldrar. Min bästa present någonsin! 
Då innan min föräldrar köpte honom var jag medryttare till honom ca 1 och halv år. 

Han har inte haft ett bra liv som hans förra ägare sa innan den ägare fick honom som jag köpte honom av, vi vet ingenting om hans "förra liv":
Enda som vi vet om honom är ungefär hur gammal han är. Så fort vi frågar denne förra ägaren om Merlin så får vi alltid stökig svar tillbaka, den fd ägaren fick honom som skuld istället för pengar (någon i den stilen) och Merlin kom från marknaden.
Och när vi köpte Merlin, därefter har vi inte sett eller hört av denna ägaren mer. 

Jag lämnade honom ut på foder för 2 år sen nu efter 6 år med mig kände jag att han måste få samla lite meriter, han är för fin för att stanna hos mig och sota runt med mig haha nej jag tyckte att han är bra och bör komma ut på tävlingsbanor.. vilket då har det gått jätte bra för honom.
Men att hitta någon ryttare som kan rida honom är inte lätt =( Hon som rider honom nu klarar rätt bra.


Jag saknar honom så, hans mjukhet, lyhörd.
Det är en dröm att rida honom... Om nu man kan rida honom ja. Jag säger till mig själv att jag aldrig kommer någonsin rida någon häst som han. Han har varit ett underbar häst som jag utvecklade och lärde mig mycket med.

Han kommer tillbaka runt jul, Eftersom fodervärden blir för gammal för att tävla med honom för han är bara en b-ponny.

Ska bli spännande se om han är samme häst eller inte....jag har inte ridit honom sen 2 år tillbaka. Är lite rädd att han ska vara annorlunda.

Inte den Merlin som jag hade innan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0