Dressyrpass

Tog ett par dressyr pass med bägge flickorna. Åkte till ridhuset igår också. Med Jacky fokuserade jag på att rida henne avspänd och få henne gå i låg form. Igår när jag red jakcy så var hon i början lite nervös och skriker efter Gina som vanligt..  Men gick skit bra mot slutet när jag själv hittat ett knep att sitta lite bakåt med sätet, vips hon gick det takt jag vill ha och i lågform. Med Gina lekte jag fram i öppnor, slutor, förvänd slutor och tränade på raktriktningar.

Gjorde likadant idag med dom. Gina var sur i slutet av passet med galopparbete och sparkade sönder ridhus räcket.. hon brukar sparka utåt mot ridhusväggarna när hon tycker det är jobbigt. Och hoppar högt i luften liksom bockar.. haha jag oftast skrattar åt det och skrittar framåt ett bit efteråt och sätter igång igen med övningen. Men ibland kan jag bli irriterad och säger åt henne sluta. I början när jag hade henne om hon gjorde så brukade hon redan bli black out... och jätte nervös. Nu desto längre jag haft henne lär hon sig att jag inte är farlig då hon snabbt blir lugnare när jag säger ifrån och gör om övningen utan vara uppspelt rädd.

Red henne mycket på medellinjen tom tog tre små volter undertiden. Plus jag gör triangel övningen nästan varje dag med henne. En jätte bra övning! Där man rider nästan typ som" bakdelsvändning" i varje hörn. Med det övningen han Gina gjort jätte stora framsteg i allt känns det som.

Jätte nöjd med dressyr passet för helgen. Imorgon blir det nog lätt skogstur för dom. Sen Bär det av till Britt. =9 längtar. Tror att jag kommer få en massa skäll haha.. för att jag inte tränat på länge. Ringrostig nu. 


Patron orkade jag såklart nu också rida, Vi tog skogsturen som vanligt.
 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0