Träning för Britt Onsdags

Ondags hittade jag ett ny nyttig knapp på Jacky och fick mer kontroll på henne, vi förstod varandra bättre.
Vi hade studs övningar och som vanligt bom övning som uppvärmningen. Vi skulle rida rymtiskt och räkna galoppsprången över 5-6-5-6...
Det gick lite knöligt i början, jag brukar få lite bökigt med sådana övningar så jag måste öva mer här hemma när min ridbana torkat och är fin igen efter all snö och regn..

Jacky behöver mycket ben och driv men samtidigt får man inte pressa henne... balansen till det måste jag hitta vilket jag inte ännu hittat..

Inte sist och minst vi hoppade 130! som det vore 110, det kändes inte så farligt och jag bara red an..dit efter studs serien. Därefter sa Tomas till mig vet du att den där hindret du just hoppade ligger på 130.. jag bara gapade och log.

Great! Äntligen kändes det riktigt bra att hoppa och jag hängde med. Men jag eller vi är inte redo än för 130 banan... Jag måste själv träna upp mig och kummunikation mellan mig och mina hästarna...

Jag hade tänkt rida Gina 110 det här året igen för hon måste träna mer på att vara säker och det är hon inte ännu även om hon går som tåget och om det känns bra mot slutet av året så tänker vi debutera 120.... menmen där verkar planen går i kras.

Med jacky vet jag inte än allt beror på hur vi tillsammans känns och vår kommunikation..  än så länge börjar vi med 110.






 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi får hoppas att Jacky kan bli din drömhäst!

2009-02-22 @ 16:22:49
Postat av: noork

Skoj, för er!!!!! Hejar på er. Intressant att läsa och hur er tränings metod, mitt e annorlunda. Olika tränare och hästar. =), bara man kommer över hinder ;). Ha det bra pussss

2009-02-23 @ 10:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0