Fälttävlan

 
Man kopplar ofta fälttävlan till terrängritten. Här hoppar man en bana med fasta hinder.
Tävlingen kan pågå i två-tre dagar.

En fälttävlan består av tre olika moment; Dressyr, hoppning och terrängsbana.

Fälttävlan rider man  i olika svårighetsgrader; från Debutant till på 4-stjärnig internationell nivå. (I OS rids en 4-stjärnig fälttävlan) men i Sverige är 3-stjärnig den högsta nivån som finns.

Fältävlan intresserar mig mest av allt inom ridport, det är de riktning som jag försöker satsa på som nu när mina hästar är "tillgäntliga" nu..

Fättävlan pratas ofta av hästfolk och de är ovilliga starta fälttävlan eftersom att det är en farlig sport, ja det är det om man inte tänker på säkerheten och rider "outbildad" resp. otränad.




Jag har anmält mig till fälttävlans kurs, de kommer att hålla några gånger
 i april och sen ska jag göra teoriska provet! 
Man måste göra både teori & praktik prov innan man får fälttävlanskortet.
 

Kommentarer
Postat av: grannen

ujj, är skraj för d! men stödjer dig så gott jag kan! blir så roligt! puss

2008-03-13 @ 10:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0