Mycket mycket har hänt... men jag har bara inte orkat berätta..

Ialla fall kan jag försöka plocka ur historien och kort sammanfatta....för er som inte visste att ridskolan folkatorp är såld. Tog över gjorde Ola och Charlotte Palm som numera är min chef istället för att vara jag och co som styr.

Det blev bara så.. J och H som vi delar ridskolan med hade hemlängtan till Stockholm som dom kom ifrån. Så var det inte mycket att göra åt, många har frågat varför jag och T inte tog över själva, men ni anar inte hur mycket jobb det egentligen är visst även vi är "van" med att ha mycket bollar i luften och tror klarar av det men sistone har jag varit trött och känt att det är för mycket med allting resp hemmet som hänt.

Det är inte bara folkatorp utan hästarna här hemma som skall också tas hand om.
Motivationen försvann.. Jag är uppe vid 06 sen hemma vid kl 21.00 och äter middag därefter är klockan bara för mycket.. samma sak varje dag. Jag överdriver inte...det var så. Jag hann ingenting än bara vara i sallet...

Det är jätte kul med ridskolan, vi skulle vilja ha kvar och driva själva men det blir nog för tungt och bunden, det "vågade" inte vi.. inte än i alla fall. Så blundar vi och lämnar folkatorp och går vidare till någon ny fas.

Jag öppnade enskild firma som jag ska försöka ha på sidan här hemma med mina hästar plus lite stalltjänst hos folkatorp. Hoppas det blir bättre och jag får "normalare" liv igen. Som att kunna komma hem innan klockan 18.00  och äta middag eller hinna träffa vänner..   


ja det var det jag ville skrva mig ur till er som inte är säker på vad som hände med folkatorp eller mig.

Kommentarer
Postat av: Julia

Du får säga till om du vill ha hjälp ju! :)

2010-10-08 @ 22:09:46
Postat av: Jenny

Tack =) men jag är ju rädd att det ska också blir för mycket för dig..

2010-10-09 @ 09:15:16
Postat av: Julia

Jag får ju rida dina hästar så brf ska jag inte hjälpa till med annat oxå? :)

2010-10-09 @ 10:38:54
Postat av: Emma

Säger som Julia, det är bara att säga till! Är vi flera som hjälps åt blir det ju inte så mycket jobb i slutändan (:

2010-10-09 @ 15:49:57
URL: http://cavalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0