Nu är mina flickorna nästan ordentligen igång

Jag brukar ofta ta med mina flickor på jobbet så jag kan rida dem i ridhuset. Nästa vecka börjar jag hoppa igen för Britt, både Tisdag och Onsdag. Ska bli roligt! Vi har inte hoppat på 4 månader nu typ..Hemskhemskt!

Så sugen att träna för Lotta Björe, hon kommer till Kumla. Fattar inte hur jag kunde missa det..fan. Hoppas jag får klämma in mig till hennes lektion nu snart, om nu det ens finns plats men knappast lär jag tro =(

Patron är på fas 1 igångsättningen alltså mest i skritt och påbörjat så småningom trava lite, Har "helklippt" honom nu jävlar vad snygg han blivit! Ni måste se.. tom piggare har han blivit. Ska sätta upp bilder här från klippningen, före och efter bild =) Låter det bra?

Jag hoppade iaf några små skutt över titthinder idag med Jacky, Superbra, hon tyckte det var läskigt först och överhoppade. Det gick mycket bra, jag var glad att hon inte ens stannade utan lyssnade på min sits verkan som jag övat mycket med henne i skogen nu. Jag brukar rida ut henne mycket och passade på att öva driva henne med skänklarna och sitsen när hon blir spänd för något hon tycker  är läskigt. Det verkar funka. Det får vi se nästa vecka så vet vi mer om..det har lönat sig eller inte.

Med Gina jobbade jag med att få henne lyssna mer på inneskänkel och böja sig ordentligen i volter och hörnpassningen, där hon vill ofta gärna slippa. 

ja det är nog allt för idag....

svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0