29/7 2010

Gud är mycket ledsen idag, han gråter som tusan alltså jag pratar om regnet.. Det spöregnar jävligt helatiden. Jag har egentligen inget emot regnet, tycker det är bara skönt nu när det varit torrt länge och flugorna som bits. Men det är ändå inte så kul att rida ut när det spöregnar. Jag blev dyng blöt efter en ridtur, trots dyra regnkläder från mitt gamla jobb.

Patron; Det blev lite jobb ute i skogen (rakbanan). Rakbanan är en grusväg på ca 1 eller 2 km. Man kommer dit om man rider genom skogen här. Rider nästan alltid där när det regnat eftersom då blir underlaget där perfekt! Jämnt och lagom svikt. Det blev mycket med övergångar sen på vägen hemåt lekte jag lite med tempoväxlingar i trav. Patron var jätte fin, Han tog jobbet mycket bra idag! 
 
Övriga hästar får nog vila idag, få se om jag orkar jobba med fler sen i spöregnet. Eller om vädret blir lite bättre, hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0