27/7 2010

Patron; Red ut, började med halt övningar sen blev det lite trav och kort galopparbete.

Provade 2-delat bett med pastänger ídag, som jag köpt igår. Det kändes bra! Den kommer att användas mest i hoppningen eftersom han blir bångstyrig ibland liksom inte bryr sig när jag vill styra utan han vill kolla på allt annat omkring, och så ligger bettet inte helt stilla då utan glider utåt eller inåt lätt så tänkte jag att pastängen kanske underlättar lite.

Jacky; Red också ut med henne, mycket skritt och lite trav. Red mycket framåt för att hon ska ta stöd i munnen. Hon är ganska spänd av sig och blir alltid så lätt skrämd så hon har ofta svårt att fokusera sig på arbetet. Idag gick det rätt bra, Bra sug i bettet.

Goldie; Hon blev ledd idag runt ridbanan med sadel och träns. Tränade henne att förstå min röst smack och ptroo. Sen visade jag henne hinderna tom muren, vilket hon aldrig sett dom förut, hon tog det jätte bra. Därefter gick vi lite över en bom. Hon är jätte duktig! -tvekade inte ens. Goldie har aldrig ens blivit löshoppad.

Baronese; Gör inget med henne förrän hon får ny sko bak.








Patron

Kommentarer
Postat av: Josefine.N

Hej Jenny! Det var längesen, hoppas allt är bra med er! Jag skulle säga att jag har också samma bett som du köpte till Patron. Då en vanlig tränsbett glider inåt och utåt annars på Magic trots rätt storlek på bett. Så den med pastänger funkar bra på Magic och det blir mer lätt att styra han med. Ser nu att du har nya hästar också, jisses hur hinner du med allt:) Jobb, hästar och allt möjligt:)Men fina hästar iallafall, vad har du för mål med dem? Ha det bra! kramar!

2010-07-28 @ 14:32:41
Postat av: Emma

Hej Jenny :D

Söt Patron är och jag tror bettet kommer funka super ;)

Du behöver inte lite hjälp med bloggdesignen? (: Hjälper dig gärna om det behövs, bara att du skickar iväg ett mejl/lägger till mig på msn!



Ses väl imorgon! ;)

2010-07-28 @ 17:02:04
URL: http://mackvack.blogg.se/
Postat av: Jenny

Emma; Ja tack, jätte gärna =)



Josefine N; Ja det var ett tag sen nu, Det är jätte kul att du skriver till mig här eftersom jag inte kan nå dig ;-) riktigt.

Ja precis, så är det oxå med Patron.

Hehe jo det är inte lätt med många hästar, men det är nog min vilja som driver mig, att utveckla och komma framåt. =)



Kramar!

2010-07-28 @ 20:54:27
Postat av: Emma

Då ska jag väl försöka fixa något åt dig då ;)

Min mejl/msn; [email protected]

Bara att du skriver hur du vill ha det och skickar lite bilder så ska det ordnas ;D

2010-07-29 @ 15:43:49
URL: http://mackvack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0