9/8 2010

Idag var vi hos ATG med Gina. Veterinären sa att Gina var frisk! =) Han sa att han tror det ligger mest på att ryggen och hennes stela bakben som hänger ihop i hälta på frambenen. Han upprepar att det är jätte vitkigt att skritta minst 30 minuter innan arbete. Det har jag redan ändrat på för mer än ett år sen, Normalt ser jag nu att det är alltför många som bara skittar fram i ca 10 min... Det är bara en "filosofi" som jag tor mer på är att hästarna blir mer skadefria av att skritta fram ordentligen. Visst har jag sett hästar som bara skrittas fram i 5 minuter och klarat av det utan skador.

Det sa jag till veterinären att jag har varit noga med Gina, för det hände ju samma sak för mer än ett år sen. Det är inte ditt fel eller fel på hästen utan det har bara blivit så eftersom hon hade stela bakben sa veterinären. Det är en svacka som Gina, som kan komma i perioden att hon får mer känsliga muskler resp stela bakben.

Jag började lipa av lycka när jag kom ut från ATG, att min bästa häst är frisk och det är bara att sätta igång =)

Goldie och Gina fick skritt tur i skogen.




Sen blev det mest motions ritt för Jacky och Patron på rakbanan. Patron skuttade till mycket idag!

Till sist red jag Baronese och vi tog itu med hennes uppsittnings uppförande. Så fort hon började sticka eller flytta på sig så började vi om..och få henne stå stilla och fint. Jag satt upp sakta och lugn. Efter två av Barons "smit försök" Vips så gick det bra utan stegrar eller bock! Hon stod stilla och fint, så fick hon massor av beröm! 


 


Kommentarer
Postat av: J

Haha så sööt var du! <3 Puss

2010-08-09 @ 21:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0