fullfart som vanligt...

Allt rullar på förbaskat fort så att jag inte hinner med som vanligt... Merlin ska kanske redan åka imorgon till Stockholm, fodervärden ska låna honom till tävling. Det blev kort beslut, att imorgon passade båda bäst att de kommer och provrider... Han blir borta minst några månader.
Fodervärden rider för Lena (Maria bredbergs mamma, som jag berättat några gånger här förut). Förhoppningvis funkar det, Merlin är inte lätt han... Om ni inte visste slängde han faktiskt av mig förra veckan i skogen =) Han gjorde "mycket spanskt caprilli" så att jag flög av och kämpade att ha tyglarna kvar i handen för att jag skulle slippa gå hem själv...

Det blir bäst så.. jag har för mycket press och tiden som räcker knappt. Då det är bättre han kommer till någon som satsar på honom heltid.

Och sen har Gina fått sko på sig igen det verkar funka bättre nu, hon lyckades ha dom på sig en vecka nu...ny rekord på länge och de skall fan sitta kvar 7 veckor till. Hon fick också en slags special skor igen.



Jag red Jacky för Britt i tidags och förra veckan, det gick skitbra! som på räls. tjoho. Jag blev glad när hon sa i
slutet av lektionen, - det finns inte många hästar som hoppar som hon..Ha jag tänkte visst bara hon hade kunnat hoppa bra med mig på tävlingarna också då.

Imorgon ska jag till dövas dag! ska bli skoj men först ska jag festa lite med mina vänner. ska nån av er dit?
Sen är det tävling för min del på lördagen. Det blir bara lätta klasser, eftersom det kan kanske bli sista utomhus tävling. Så jag vill få till det riktigt bra. 


svejs

 


 Patron


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så bra att någon tar hand om Merlin. Hopas det funkar!

2009-09-20 @ 09:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0