Mina hästar

Jacqueline



Svenskt halvblod


Födelseår: 1995
Ras: Svenskt halvblod
Far: Jasper 550
Mor:
Morfar:
Mankhöjd:
Kön: Sto
Färg: Brun
Utbildningsståndpunkt: Hopp 140
Kategori: Stor häst
Ägare: Jarmelid
Uppfödare:
Uppstallad: Hemma hos mig

  En ny häst som jag har på foder.





Yester Lamborgina




Engelskt fullblod


Födelseår: 1999
Ras: Engelskt fullblod
Far: Yester lamberth xx
Mor:
Morfar: Druzulia xx
Mankhöjd: 165
Kön:
Färg: Fux
Utbildningsståndpunkt: Hopp 110
Kategori: Stor häst
Ägare: Jenny G
Uppfödare: Ann Bathlen
Uppstallad: Hemma hos mig

 

En fin modig dam som vill alltid göra sitt bästa förutom när hon har sin "märr dagar".





Merlin



Korsning


Födelseår: 1994
Ras: Korsning
Far: okänd
Mor: okänd
Morfar: okänd
Mankhöjd: 130
Kön: Valack
Färg: Fux
Utbildningsståndpunkt: Lätt A- MSV Hopning & Dressyr
Kategori: Kategori B
Ägare: Jenny G
Uppfödare: okänd
Uppstallad: Hemma hos mig

 

(Bilden; Merlin med f.d forderryttare Jacqueline)

Han är min "läromästaren" nu. Jag har haft honom i snart tio år.
Vi har varit med om mycket..ponnytiden.

Utlånas gärna till en seriös tävlande ryttare. Så det är bara höra av er till mig.





Patron




Svenskt halvblod


Födelseår: 2003
Ras: Svenskt halvblod
Far: Poet 996
Mor: Cancan
Morfar: Krevad 579
Mankhöjd: 165
Kön: Valack
Färg: Mörkbrun
Utbildningsståndpunkt: Hopp 1,00
Kategori: Stor häst
Ägare: Jenny G
Uppfödare:
Uppstallad: Hemma hos mig

 

Han har varit halt ett riktig bra tag nu.. Han är tydligen en stamkund hos Strömholm djursjukhuset och D.veterinärer här i Örebro.

Vi får se om han någonsin kommer tillbaka till tävlingsbanorna..



"Japp nu hänger ni nog med..lite ialla fall?."
Det finns en till, Varmblod skogsmulle- Amalolo som hyr boxplats hos oss.
Ägare, Ann Louise, en snäll underbar människa som alltid ställer upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0