Nu har jag en till häst i träning igen (Torsdag)

Nu äntligen Får jag börja rida Patron igen...enbart skritt i max 30 minuter. Jag kommer att flyga ut så fort jag satt in min fot i stigbygeln. Han gjorde så förra förra året när jag var bortrest och när jag kom hem igen och skulle sätta igång igen så flög jag av rakt upp över 2 meter i luften.. Jag kunde se Annlouise och Annas min, de bara tittade upp mot mig och väntade på att jag braka på marken. Jag landade oskadd och snyggt eftersom jag hann med att tänka i luften att landa på fötter vilket det gjorde jag... 

Det blev ingen träning för Britt i onsdags, hon är sjuk. Så det blev ridhuset här närhet istället. Jag red lätt dressyr arbete inkl skänkelvikningar på diagonalen och jag tränade också på att Jacky och jag ska förstå den låga formen tillsammans. Hon vill gärna ofta gå i höga formen. I galoppen var det mycket lättare att rida henne låg. Det gick rätt bra men det skulle varit lättare om det inte var flera hästar i ridhuset. Hon blir lite nervös av omgivningen och vill veta vad händer här och där.

Vad skönt att se när snön smälter och det droppar överallt, jag fick på något sätt lite vår känslor.. solen tittade fram idag på eftermiddagen när jag var ute och red i skogen med Jacky. Vi galopperade på rakbanan lugnt och fint. Det har vi inte kunnat förut för Jacky halkar hela tiden pga snö och ogillar det. Hon tycker om att veta var hon har sina fötter så jobbar hon bra.

Min nya vattenpump i stallet var tvungen att explorera efter bara några dagars brukning, så nu har jag fått bära tjugo liters dunkar fram och tillbaka mellan huset och stallet, min rygg lär säga upp sig snart. Hoppas verkligen att Tomas fixar det så fort som möjligt när han har tid.. Han är alltid en snurrig vimsel människa som har jämt massa bollar i huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0