Folkatorp ridskola

Nu förstår ni nog varför jag har varit dåligt på att blogga för det har varit mycket här hemma med köp och projekt av Folkatorp ponnyridskolan. Jag ska försöka förklara klart för er..

Jo det är så här att Vi och ett par till från Stockholm (Jill och Henke) har tillsammans tagit över en ridskola här i närheten som vi ska driva till hösten. Jill och jag kommer att sköta ridskolan, Jill och ev en till kommer att ha lektioner på kvällarna. Vi har 22 ponnyer (kat A och B) Barn från 4 år till 12 år rider hos oss.  Jill och Henke kommer att bo på gården, ett jätte fint hus precis brevid stallet och ridhuset resp stor uteridbana.

Vårt mål är att driva ridskolan som det är och vidare utveckla det med att sätta igång privatlektioner, dövgrupp, handikapp-ridning ev inridning av ungponnyer till försäljning.

Tidningen NA har skrivit om att folkatorp ridskolan har bytt ägare och nu vet ni vilka. Mer reportage om oss kommer senare så håll utik.
Det är mycket att ta in och lära sig innan ridskolan sätter igång, det ska bli spännande samtidigt nervöst. aja det är förmodligen bara att köra.

Det innebär också att jag byter jobb, för er som inte visste har jag jobbat hos MaskinRingen via TSL Alltjänst AB sen jag tog studenten. Jobbar mycket med att sköta ÖBO fastigheter i Västhaga, Norr, Wasa och Örnsro.. det har verkligen varit jätte bra och trevliga människor jag jobbat med, jag Kommer att sakna dom mycket.
 Men det är ändå dags för mig att gå vidare och göra något nytt inom mitt intresse.  


Mer om Folkatorp ridskolan kan ni kika in till http://www.folkatorp.nu/

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Kanske ni kan samarbeta med SDH oh SDU på något sätt?

2009-08-04 @ 08:53:52
URL: http://familjengranstrom.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ja det gör vi väldigt gärna!

2009-08-11 @ 21:21:14
Postat av: Tina

WOW! :D Bra jobbat, ni! Får komma på besök en sväng sen ;)

2009-08-17 @ 01:48:51
URL: http://hogberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0