Jösses va bra de gick förra söndags på hemma plan.

Gina gjorde sin " bästa runda"  någonsin det gjorde hon förra Söndagen, På hemma plan- Kumla, regional hoppning, vi var en bom ifrån omhoppningen, men hon hann bli för lång i kombinationen så att hon petade den sista sista enda rättuppstående hindret i grundhoppningen.. faan nära till omhoppningen!! men jag e jäklig nöjd i alla fall! Det spöregnade som tusan innan jag startade och vi fick bara vara 5 i lilla ridhuset som vi använde till uppvärmingen innan man rider till stora ridhuset där tävlingen hålls.Vilket det innebär att jag fick vara ute en bra stund innan.. Min ridbyxa hann bli dyngs blöt så det kändes som jag hade våtdräkt på mig som klaffade ihop, frös också som satan så att jag nästan inte kunde styra eller ta förhållningen. Jag hade också glömt mina vantar... inte kul det.

Men Gina förgyller det hela att hon gick så bra!

Hon gick oxå bra helgen före kumla, i Glanshammar, inkl lag. Vi kumla laget var skit nära att vinna! Vi var bara 3 st det skulle vara 4 så man kunde ta bort den som var sämst o räkna bara med de tre bästa men nu gällde det att alla vi tre ska vara felfria det gjorde vi tills den trejde skulle hoppa och hon rev det SISTA hindret.. Annars hade vi vunnit direkt. Omhoppningen avgjorde att vi kom till 4 plac. Vi fick vänta ganska länge tills de bestämde att det blev omhoppning, då hade våra hästar stått och sovit en bra stund då vi inte riktigt var beredd när vi ryckte in till omhoppningen.

 110 klass, Glanshammar


Och i söndags tävlade jag i Sthlm, oj över 70 starter per klass...Gina kändes jätte fin, men på framhoppningen blev allting plötsligt så fel att jag flög av, hon tvärnitade som aldrig förr.. man ska aldrig säga aldrig men det var riktig onormalt av henne att göra...sen inne på banan var jag nervös att jag skulle flyga av igen vilket vi stannade ut oss... Inte bra dag inte. Jag red noll inne på banan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0