Maria Bredberg - Dottern till T´s mammas syster



Maria är en duktig junior som tog NM-guld i fälttävlan med sin Bonito, både den individuella guldmedaljen för juniorer och unga ryttare och även guldmedalj i lag, hösten 2007.

Ifjol kom hon tvåa SM i Segersjö med Bonito som är hennes "nya häst", som de köpt för nått år sedan. (två stjärnig klass)
Förhoppningvis att de tävlar där i år och gästar oss igen.


Batman, f.1990. Efter Robin Z U: Baguette. Uppfödare är mamma Lena Bredberg (Tomas mammas syster) 
som har tävlat m baguette tom 140 cm hoppning msv dressyr och två stjärnig fälttävlan.

Batman har startat tre stjärning fälttävlan och 140 hoppning och är placerad med Lena I två stj fälttävlan och 135 hoppning. Med Maria har Batman placeringar I en stjärnig fälttävlan och 130 hoppning. Hon kom trea I nordiska och baltiska mästerskapet 2006 men fick inte brons eftersom hon på samma tävling tog guld I lag på ponny (och man får inte ta två medaljer på samma tävling). Maria vann även 2006 Exklusive junior Cup (bilden) med final på Strömsholm.
Bilderna på batman är från NM I Finland.
Året 2007 har Batman varit skadad och bara gått en tävling I Sverige. Det var en stjärnig I Trossnäs där han vann med över 75 % I dressyren och felfri hoppning och terräng.

Batman avlivades för nån vecka sedan, pga en svårläkt skada. tåkigt! Jag har ridit honom, en riktig härlig stor häst var han!

   Batman






  Fokus, hennes D-ponny.

Det känns lite skönt att någon av min "nya styv-släkt" är hästfolk, jag har alltid varit ensam hästintresse i min släkt och fått kämpa mycket själv med hästhållning.
Stort tack till min familj som ställde upp när jag behövde dem trots de inte kunde något om hästar.



Bilder & mer info; stallionhorse.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0