Det finns faktiskt speciella människor i vår värld...

X nobbade mig genom att inte komma och fixa nya skor till mina hästar, därför förra gången X var här råkade jag fråga för mycket om hur hovarna ska vara och si och så..som kanske några eller många av er vet att jag tycker om att diskutera.
 X var trevlig som vanligt och sa det var bra att vi kunde prata öppet och diskutera hur jag vill ha det..( hur hästarna ska vara skodd och så) Några dagar efter kom X tillbaka för att ta några andra hästar hos oss i MITT stall och MIN gård...Ska bara påmina er är att min stall är mer åt privat stall hållet än ett kolletiv stall..X var trevligt och pratade väl med mig...

Och sen när det var dags igen för mina hästar.. så nobbade han mig för att jag hade sagt att X var dålig och var inte nöjd med X, jag misstrodde X, sa X till Tomas när han ringde.. han vet vad jag snackar om han kännder mig och försökte förklara för X att det är inte så och det är nog ett missförstånd...

Men skitsamma X är/var ändå inte så bra...vi tog X för att min trogen hovslagare Lars som har mycket bollar i luften och inte hade tid, han hade rekommerat oss X, självklart litar jag på Lars.

Jo Hela poängen med det är att X kom hit Idag!? till en god vän till mig och fixade hennes hästar... Hon hade varnat mig att X skulle komma idag...Hon tyckte det var konstigt att X vågade.

Ja precis hur vågade X komma hit till MITT stall och MIN gård!? som X nobbade mig?! Han försökte hejda mig när jag kom till stallet

Ja ni kan gissa vad jag gjorde...................




 



Kommentarer
Postat av: Josefine.N

Kastade du ut X från din gård? Berätta mer:D

Jag har haft en del löjligt hovslagare..En sist kan ingenting för min häst tappade säkert 10 ggr på 4-5 veckor och stallägaren fick sitta tillbaka skor åt mig hela tiden.. Tills slut sket jag i den hovslagare och valde att ta stallägarens hovslagare och sen dess har magic inte tappat skor. Orsak är att förra hovs spikade med bara 4 söm i varje hov..och skors form är inte bra för min häst för hans ena hov blev lite platt.. men nu skos han med 6 söm i varje hovar och skor är typ slätt (vet ej om det kallas så men skit samma:) på sidor runt om skor för att undvika han ska slå av hans skor.men han har även sulor framhovar för han är öm när han trampar på något små stenar. Är nöjd med nya hovslagare.. En del hovslagare kan vara hemska/dåliga..DEt kanske inte hör dit till din inlägg men alla har olika problem/missnöjd med deras hovslagare

kramar Josse

2008-08-03 @ 09:19:51
Postat av: Josefine.n

förresten glömde, den förra sket även i att sko min häst i halvtimme då han fick samtal.. så han gick in i bil och pratade i halvtimme medan min häst stod och väntade..han stank dessutom sprit..

helt skogstokig..

kram

2008-08-03 @ 09:28:14
Postat av: Pernilla

Vad gjorde du? var snäll och berätta? hoppas det händer inte något???

berätta? nu jag blir riktig nyfiken!

/ Pernilla f.d medryttare åt Amalulu om du minns!

2008-08-03 @ 15:42:59
URL: http://pernylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0