Askersund ridklubb Lokal 080824

Det gick åt skogen, Patron blev plötsligt halt före start vilket jag upptäckte när jag började trava honom. Är så ledsen nu... orkar verkligen inte...Jag som trodde han är återställd eftersom han inte varit halt på ett bra tag nu. Menmen vi får hoppas det är bara är tillfälligt. Jag får se imor, låter honom vila idag. Om han inte blir bra åker vi till Strömholm och får en ordentlig undersökning snarast, jag vet inte om det är värt för alla veterinärer hitills har sagt att dom inte vet rikigt vad det är, dom kunde inte se det utan Patron haltade bara....

Sen Laghoppning för Kumla ridklubb, det gick inte bra för oss alla. Vi alla drog på oss nått fel. Gina brunstade mer än någonsin så hon var grinig och inte framåt. Jag märkte det lördags att hon började få humör förändringar typiskt märr.
Så var nära att styrka oss från 110 klassen men vi försökte iaf. Hon var framåt ialla fall denna gången, men vi tog massor fel på oss, hinder nedslag och tids fel. Jag lät faktiskt henne "köra själv"  mycket för hon blir grinig annars men det kunde hon inte sköta själv så jag tog tillbaka henne i slutet och så gick det bättre.. så typiskt det också!

 

     

Och vid framhoppningen var Gina riktig märrigt, då vid en tillfälle hon överdrev över hindret "typ hoppade 140 högt" och tidigt, jag hann inte med utan hängde med som en trasdocka så att jag sträckte mig ena underarmen framtill nacken. Fy vad ont det gjorde idag när jag vaknade..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0