Renovering pågår!

Uppe övervåningen håller jag på att spackla, slipa, måla... har gjort det i evigheter nu, nya problem dyker upp osv. Nu har jag nästan gett upp av all stök och problem som väggarna bråkar..ialla fall jag ska bara små fixa lite till sen tänke jag tapsera, de där som det uttalas utjämnings tapet..klart och måla sen!


image284 Vi kallar den rummet den "lilla gästrummet"
men vi har ändrade planer för det rummet, nämligen nog att den ska bli kontor istället eftersom det känns onödigt att kontor ska vara i det stora rummet som de är i nu på nere våningen.. det är bättre att göra det stora rummet till något bättre som "fest matsal" eller sovrum..

Ska bara tapsera den rummet och lacka golvet, som jag har rivit bort spånskiva som fanns ovanförpå de fina gamla "brädor" och slipat på som sög verkligen musten ur mig. Har köpt mörk brun ek lack som jag ska måla med.

image285 Vardagsrummet, övervåningen.

image286  image287
 Spackla rummet, måla taket... det tar så jäklig lång tid att täcka taket vitt.. under det fanns det lackat ek..som ni förstår är det svårt att bara måla över. Men jag kämpat med det nu i ett bra tag. Taket är målat i 3 lager och blir nog klar med sista omgång till. puh. 

svejs!


 





Kommentarer
Postat av: Claudia

Åhh, jag skulle vilja och måla meed :P vi syns nog snaart!

2008-04-11 @ 10:41:16
URL: http://strawcream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0