30/3-08 Lokaltävling, mörtbol ridcenter

image281 1m klass

image282

Bloggstrul här.. därför var det en bra stund sedan jag skrev men i alla fall nu kan jag berätta hur det gick i söndags.

Dumdum jag när jag kom dit på tävlingsplatsen kom jag på att jag glömde nummerbricka så jag fick fråga röd i ansikte folk om de hade nån att låna ut och det fanns faktiskt trevligt folk, en av dem som skulle starta sent var snäll och lånade ut sin nummerbricka.. tack tack och lov..

Ja, det gick jätte bra med Gina både 90 & 1m klassen.
90 klassen, felfritt men.....Otur otur..Efter första hindret brast mitt ena stigläder av.. så jag red hela banan utan stigbyglar.. Det skulle känna och såg fånigt ut om man hoppade med bara en stigbygel.. så jag sket i båda och fortsatte ändå hela ritten. 11;e plac så  är jag faktiskt nöjd!

Där med stiglädret..Det var svårare gå runt där och fråga folk om någon hade reserv stigläder som jag kunde oxå låna.. nix. varför just jag? Men snälle M lyckades knuta och knyta ihop det trasiga lädret och sätta in sadeln som jag red med i nästa klass.. vilken tur att jag har henne! som står ut med glömsk och typisk och otur tjej som jag som går runt ofta som en yrhöna.
 
Då kom 1m klassen, det var så många som var med denna klas, det gick bra. Hon hoppade fint.
 Så jag låg bra till trots vi rev 3hinder (12 fel) Jag är nöjd ändå eftersom Det är vårt första tävling tillsammans.

Med Patron, gick inte det lika bra, Han ville inte!
När jag satt upp på honom kände jag redan att han var oridbar och inte är intresserad att göra sitt. Så han bara bockade och busade. Helt okoncentrerad... Jag funderade på att styrka mig först men sen beslutade jag mig att pröva ändå att rida inne på banan..(för det är bra för patron att få lite erfarenhet av att se banan hur det kan se ut) nej inte bra där heller.. så jag avbröt.
Det blev tydligen för mycket för honom, åka vagn, ny plats. omgivningen, mycket annat att titta på..

Vi får ta nya tag nästa gång. Han behöver träna mer på att vänja sig vid nya omgivningar..

ja det var allt för den dagen, jag kan säga att jag är verkligen nöjd trots den där med Patron. Gina förgyllde min dag ändå.

Tack M för allt! du skötte dig perfekt som hästskötare.

Svejs!

Kommentarer
Postat av: Josefine.n

Ojsan:D Det kommer säkert att gå bra för Patron sen, det är bara att träna på det.
Jag vet inte än hur det skall gå sen för mig och Magic när vi första gången ska åka på träningar i annan plats som Flyinge tex. Hur kommer magic att vara.. vild eller stress. Vi får se till sommar:D Det blev lite störig med träningar, skulle börja men han blev skadad.. sprutande blod från kronrand mellan till hud ovan.. lång historia:D men han är återställd och tränas som vanligt. Ska bara först skaffa medlemkort och betalar ridhus kort.. bla.. massor skit saker:D

Hoppas det går bra för Patron till nästa gång på tävlingaR!

kramar Josefine

2008-04-05 @ 13:32:58
Postat av: syrran

Skojig att det gick bra med Gina =). Det kommer ang Patron =). Åk och visa för honom och han lär sig alltid nytt när han är inte van än =). Det kommer ordna sig när du är duktig ryttare. massor kramar

2008-04-05 @ 21:50:28
URL: http://nogg.se/stallmeily

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0