Träning åter och lerigt

Jag var uppstressad och skyndade mig att göra stallet färdigt sedan klafsa mig runt i geggan för att hämta Merlin och jag såg ingenting  det var kolmörkt och var rädd att jag skulle snubbla ner i leran.. Och där i hagen står han, min gentleman, han som alltid brukar se så stilig ut. Men han är fullkomligt inpackad i lera från topp till tå. Leran hade attackerat honom.
och vilket leran på honom hade blivit som betong så jag lade upp i en växel och stressade pilla bort all leran. Jag tänker inte stå inne på träningen och ser ut som troll på en inpackad lerahäst. medan de alla andra har så fina hästar och är alldeles blanka, rena.

jag fick stå där och kämpat i en halvtimme och borstat och borstat så att man har damm överallt..och till med i min näsborrarna.

Det är ingen som helst tvekan om att min gentleman stjärna för närvarande ser ut som en skogsmulle..

När  vi lyckades vara klara och skulle åka men vi vet inte varför Annas lilla minibuss var tvungen att bråka, all däcken dök ner i leran och ville verkligen stanna där, Så min T fick hämta vår älskade Audi och dra loss oss. stackars hästar tänker jag, de lär undra vad vi verkligen gör..äntligen var vi loss från stallet. Anna fick gasa fullt ut till ridklubben..

vi sladdade in ridklubbens parkeringen och lastade ut våra skogmullar..

Vi var lite sena till träningen pga minisen som inte ville åka, jag var uppe i varv och typisk så avslöjade Merre det och han började tajfsa lite med mig.. Vi började hoppa och merre var illa tvungen att tvärnita och åter tvärnitade.. suck men sen när jag hade gått ner i varv och kände att jag smälte in i gruppen så blev det helt annorlunda, Han hoppade som skjuten ur en kanon hela träningen. Det var knappt jag hängde med i svängarna. Det gick som smort! 

Ponnygruppen hade gjort en lyxigt entré.
det är lite pinsamt, för man hade liksom placera in gamla Jenny som inte längre "vågar" hoppa högt på hennes gamla Merre..
men samtidigt är det skönt nu eftersom att vi hamnat i en "ponnygrupp" så att vi kunde få glänsa lite jag och Merlin, Förlåt nu hade jag glömt att Merre är också en ponny.. det kändes inte då.


Min gentleman merre som är gammal att han borde få åka rullstol. Men tydligen kunde jag inte använda den bortförklaringen eftersom Merre är fortfarande en ferrari.. 
Som alla tränare jag mött säger till oss att vi går alltid som en ferrari som kommit in på banan.. jaja jag vet. =)

Kommentarer
Postat av: ebba

Hur ser din drömhelg ut? Svara gärna i min blogg under "Helg"! :)

2007-12-06 @ 18:56:55
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: Anonym

Pappa och jag har läst Din berättelse. Den var jättebra skriven. Roligt!

Puss och kram

2007-12-15 @ 11:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0